Ready-to-speak: CPW = Cost Per Wear
CPW (= Cost per wear) betreft het goedpraten van dure aankopen in het modesegment: draag ik mijn jas van Givenchy maar vaak genoeg dan krijgt hij een betere CPW-waarde dan bijvoorbeeld een goedkoop sieraad van H&M. Koop ik een zogenaamde meepakker, bijvoorbeeld modieuze oorbellen van 12 euro ("Gewoon voor de lol, kost toch niks.") en draag ik die maar één keer, dan hebben die oorbellen een heel hoge CPW-waarde – namelijk 12 euro. Een accountant noemt dit waarschijnlijk het ‘draagfrequentieprincipe’. Maar mij maakt het niet uit wat voor naam hij eraan geeft. Wat telt is zijn advies om die jas van Givenchy te kopen…
Cost per wear
Ik draag de Givenchy-jas het hele jaar door. Kost een jas 1000 euro, dan heeft hij na 100 keer dragen een CPW-waarde van 10 euro. Een lievelingsjas draag je zo’n 100 keer per jaar. En het jaar erop weer. En zo kom je uit op een CPW-waarde van 5 euro!
CPW – Olé, olé!
CPC, CPO en CPA – allemaal afkortingen uit de wereld van de online marketing. Het staat voor: Cost per Click, Cost per Order en Cost per Action. Die Fantastischen Vier kunnen een nieuw nummer opnemen: ‘MfG, deel twee’. En dan met alle online afkortingen. Maar CPW niet vergeten hoor!
This article was first published on the German website of Modepilot (>>>)
Newsletter
Photo Credit: Modepilot
Reacties